Scroll Contact

Ko galima laukti reklamoje 2023-aisiais?

Nerijus

Nuolatiniai pirkimo elgsenos pokyčiai ir pasaulinės grėsmės – Rusijos invazija į Ukrainą, sukilusios energijos kainos ir ekonomikos lėtėjimas, nematytas dezinformacijos plitimas socialinėje žiniasklaidoje – pažymėjo jau į pabaigą einančius 2022 metus. Natūralu, kad tai atnešė naujų tendencijų rinkodaroje bei reklamoje – socialiniai pokyčiai skatino prekės ženklus prisitaikyti, evoliucionuoti ir keistis.

.

Akivaizdu, kad šie įvykiai turės didelės įtakos reklamos rinkai ir kitais metais. Tendencijos, kurių tikimės 2023 m., pareikalaus nemažai drąsos iš prekės ženklų.

.

Nerimaukite dėl investicijų į reklamą grįžtamumo. Ankstesnės krizės įrodė, kad prekių ženklai, nemažinantys reklamos biudžetų, laimi. Reklamos kainos auga – atsižvelkite į tai planuodami strategiją ir skirstydami biudžetą – reikės priimti itin taiklius reklamos sklaidos sprendimus. Greita reakcija ir rezonavimas su svarbiais įvykiais padės perduoti žinutę mažesniais kaštais ir taps savotiška reklamos raketa-nešėja. Orientacija į klientų lūkesčius ir greita reakcija į juos bus vienas svarbiausių reklamos aspektų. 

.

Prognozuojama recesija natūraliai sukelia baimę ir netikrumą vartotojams. Tai yra viena priežasčių, dėl kurių prekės ženklai keis mąstyseną ir sieks pereiti nuo „kaip aš galiu padidinti pardavimus“ prie „kaip atsidurti potencialių pirkėjų kailyje ir suprasti jų poreikius sunkmečio metu“. Ateinantys metai galutinai pakeis reklamos kūrėjų požiūrį į žmones – jie vis mažiau bus vertinami kaip statistinis vidurkis.

.

Reikės specifikuoti auditorijas, kurios anksčiau buvo generalizuojamos. Įsigilinkite į žmogaus problemas, pabandykite suprasti jį iš esmės. Neapsimeskite, kad nieko nevyksta, parodykite empatiją, būkite sąžiningi. Mes visi esame žmonės ir norime džiaugtis gyvenimu, net ir sudėtingais laikais.

.

Iššūkiai, su kuriais šiandien kiekvienas iš mūsų susiduria, atneša daug blogų emocijų ir įtampos. Šypseną keliančios, mielos reklamos padeda žmonėms pabėgti nuo neigiamos informacinės erdvės bei atitraukia nuo kasdienybės. Geras to patvirtinimas yra „Verslo žiniose“ paskelbtas reklamų Top10. Dauguma jų pasižymi lengvesniu turiniu ir humoru, kuris vartotojams suteikia džiaugsmo nelengvoje buityje.

.

Atminkite, kad reklamos dažnį po truputį keis jos kokybė. Žmonių dėmesys trumpėja, bet svarstymo laikas ilgėja, todėl šiuo laikotarpiu geriau investuoti į asmeninį, provokuojantį ir įtraukiantį turinį. Vėlgi – svarbu neperlenkti lazdos.

.

3D technologijos, įsitvirtinusios žaidimų ir filmų industrijose, neaplenkia ir reklamos. Panašiai kaip humoro jausmas, 3D technologijos reklamos kūrėjams leidžia kurti nepažintus, fantastikos pilnus pasaulius, kuriuose žmonės gali pabėgti nuo slegiančios ar nemalonios realybės. Tokioje realybėje transliuojamos žinutės labiau priimamos ir suprantamos, ypač Z kartos, prie kurios poreikių neabejotinai taikysis vyresnės kartos.

.

Kitais metais vis daugiau įmonių iš naujo pergalvos savo vertybes, užsiims savianalize. Prekių ženklai daugiau pasakos apie produkto gamybą, vykdomą socialinės atsakomybės veiklą, turės kantriai dėstyti, kodėl jie yra patikimi. Klestės istorijų pasakojimas apie prekės ženklo misiją, vadovaujančių ir dirbančių žmonių siekius bei tikslus.

.

Žmonės dažniau rinksis prekės ženklus, kuriuos gerai pažįsta ir kuriais pasitiki. Investuokite į ryšį su savo vartotojais ir stiprinkite prekės ženklo pasitikėjimą bei pripažinimą, kad jis taptų pirmuoju produkto ar paslaugos pasirinkimu.

.

Keičiantis ekonominiam ciklui bus išgirsti tie prekių ženklai, kurie iki šiol labiau tylėjo nei kalbėjo. Tai bus tinkamas metas tam tikriems prekės ženklams pasiimti savo rinkos dalį, pavyzdžiui, įvairiems prabangos prekių pakaitalams, pigesnėms prekėms.

.

Beveik nėra abejonių, kad 2023 m., kaip ir šie, bus gausūs įvykių ir iššūkių – besitęsiančių ir naujų. Svarbu suprasti, jog krizinėse situacijose kenčia visi. Pradžioje tai būna sunkus laikotarpis, tačiau prie to priprantama ir prisitaikoma. Tokiose situacijose išlieka svarbu neprarasti pozityvo bei suprasti, jog nors ir pamažu, tačiau visos krizės praeina. Kaip rodo praeitis, laimi tie, kurie bet kuriuo metu daro drąsius ir kūrybingus sprendimus.