Scroll Contact

Tvarumas kūryboje

Nerijus

3D creativity sustainability

Tvarumas užkariauja pasaulį… ? Reklama norėtų neatsilikti nuo tendencijų, raginančių būti socialiai atsakingais ir paleisti į apyvartą ką nors tvaraus. Tiesa, tas tvarumas nesusijęs su jėgaine, saulės spindulius verčiančia energija, varančia naujausius reklamos agentūrų laptopus. Nepavyks pasigirti ir tvarumo taškų suteikiančia sumažinta ar paploninta pakuote. Taip, reklamos pasaulis nėra dinaminis ūkis, kuriame darniai sugyvena flora ir fauna. Tai pasaulis, kuris sukasi apie greito (jau savaime prieštaraujančio tvarumui) vartojimo produktus, o jo orbitą griežtai riboja klientų užduotys. Lyg ir nėra tinkamos terpės rastis tvariems sprendimams.


Jei tvarumo kriterijais reklamuojami objektai pasigirti negali, gal vertėtų žvilgsnį nukreipti į patį kūrybinį procesą? Gal futuristų vizijose užgimusias save išlaikančio, perdirbančio ir atsinaujinančio miesto idėjas verta perkeltį į reklamos agentūros procesus? Pasvajokim – koks jis galėtų būti…


Kaip kurti efektyvią komunikaciją sunaudojant kuo mažiau resursų, tame tarpe ir žmogiškų? Tvariausia būtų išsisukti su viena, greičiausiai galvon šovusia, idėja. Deja, kuriant idėjas reklaminei kampanijai, paprastai sustoti ties pirmąją pavojinga, nes tik didesnis idėjų pasirinkimas leidžia išsirinkti tikslesnę ir geriau atsakančią į užduotį ar strategiją.


Tarkim, favoritę idėją, jau turime. Pasirinkę vieną iš daugelio, tą likusį daugelį pasiunčiame į užmarštį, tiesiog numariname stalčiuje. Visas tas giljotinuotų idėjų pluoštas – išeikvotas kūrybinis laikas (IKL), neprisidedantis prie reklamos industrijos tvarumo.

O jei tas atmestąsias idėjas iš naujo aktualizuotume ir įdarbintume kitam produktui ar paslaugai reklamuoti? Tada daugiau dėmesio galėtume skirti kokybiškesniam jų išvystymui, pateikimui, apipavidalinimui. Kūrėjams nereikėtų taip dažnai laidoti sunkiai gimdytų idėjų, o jų kūrybinės energijos įdarbinimo koeficientas ženkliai išaugtų, sumažintume idėjų švaistymo mastus. Štai tada galėtume pretenduoti į tvaraus kūrybinio proceso apdovanojimą.


ALL CAPS jau testuoja šį tvaraus kūrybiškumo modelį, nes mano, kad idėjos yra universalios ir jų negalima uždaryti į vieno prekės ženklo  brief’o narvelį. Suteikti antrą šansą ir gyvenimą seniau sugalvotai idėjai – tvaru, kaip ir vilkėti devintuoju dešimtmečiu dvelkiančius languotus marškinius, atkeliavusius iš mažo Švedijos miestelio second hand pavidalu.